‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’
In 2006 startte Simone van Trojen de webwinkel LaDress. De collectie bestond destijds uit één enkel jurkje, te bestellen in vier kleuren. Vandaag de dag is LaDress uitgegroeid tot een bekend en allround label. Daar komen de nodige slimme IT-oplossingen bij kijken. Dat dat niet altijd vlekkeloos verloopt, ondervond CEO Pieter de Ridder. Een zoektocht volgde en UCaaS werd als partner geselecteerd. Dat leverde een mooie samenwerking op.
LaDress: van één naar allround
Simone van Trojen zocht in het begin van haar carrière naar een multifunctioneel jurkje dat paste bij de verschillende rollen die zij vervulde. Tevergeefs. Dat bracht haar ertoe haar eigen droomjurk te creëren: LaDress. Het jurkje werd, in vier kleuren, aangeboden via haar online opererende bedrijf vanuit huis. Inmiddels is LaDress een bekend en allround label, dat niet alleen via LaDress.com wordt verkocht, maar ook via de eigen LaDress Boutiques in een aantal Nederlandse steden en via partners zoals Wehkamp en een groeiend aantal multibrandstores in heel Nederland. Simone heeft inmiddels een professioneel team om haar heen verzameld, waaronder CEO Pieter de Ridder. Zo kan LaDress blijven doen waar het goed in is: het creëren van wasbare kreukvrije couture met de perfecte pasvorm waarmee het label ‘elegance to every woman’ biedt.
Breath of fresh air
CEO Pieter de Ridder: ‘Ik kwam in mei 2016 bij LaDress, de eerste jaren als CFO en COO. Ik zag al snel dat zowel de kantoorautomatisering als de hosting van ons ERP-systeem niet optimaal was. Ik had gedurende mijn loopbaan al met heel wat IT-clubs om de tafel gezeten, en mijn ervaring is dat er veel wordt beloofd, maar er vervolgens weinig van terechtkomt. Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij het team van UCaaS aan tafel. Daar voelde het direct anders, duidelijk vooral. Ik kreeg te horen: dit is wat we voor je kunnen doen, dat gaat zoveel tijd kosten en we geven je eerlijk aan wat kan en wat niet kan. Als klap op de vuurpijl was ook het offertetraject klip en klaar. Dit alles kwam voor mij als een breath of fresh air. Geen wollig verhaal, een duidelijke belofte, een ton aan kennis en expertise en eerlijkheid bovendien. Daar was ik dus snel uit.’
Comfort en vertrouwen
Bij een virtuele verhuizing als deze zijn altijd meer dan twee partijen betrokken. Behalve LaDress en UCaaS zaten ook de leverancier van het ERP-systeem en de website-ontwikkelaars van LaDress aan tafel. Pieter: ‘Dat vraagt om de nodige afstemming en regie. Gezien het belang van een ERP-systeem voor een bedrijf als het onze, hield ik mijn hart vast. Maar in plaats van dat het een hoofdpijndossier werd, kon ik makkelijk schakelen met het team van UCaaS en waren de lijnen kort. Ik kreeg echt een gevoel van comfort en het vertrouwen dat het allemaal goed ging komen en er controle was. Alle betrokkenen waren op de hoogte van wat er tijdens de migratie ging gebeuren, waar ze rekening mee moesten houden. Bovendien stopt UCaaS niet voor alle medewerkers weer dik tevreden aan het werk kunnen. Dat was mijn eerste goede ervaring met UCaaS.’
Wat als wij nou eens…
In de jaren na die overstap zat Pieter vaker met het team van UCaaS aan tafel. ‘We deelden de verbazing over hoe het mogelijk is dat een relatief simpel proces als dat van LaDress zo ingewikkeld gemaakt kan worden. Uiteindelijk gaat het om het verkopen van kleding – hele bijzondere kleding, dat natuurlijk wel – via een website, ondersteund door een ERP-systeem. Hoe moeilijk kan het zijn? Maar toch zijn er partijen die het zo ingewikkeld mogelijk weten te maken.’ Dat gedeelde onbegrip, die frustratie zorgde voor een onderlinge band. Langzaamaan ontstond er het idee voor een samenwerking.
Samenwerking
Pieter: ‘Ik heb Rogier toen voorgesteld om zijn team met al hun kennis en kunde los te laten op de virtuele speeltuin die LaDress heet. Laten we een samenwerking aangaan en de wereld eens laten zien wat er kan: ik als adviseur en hij als technisch vernuft met een team van slimme koppen. De eerste stappen om een koppeling te bouwen tussen ons ERP-systeem en ons warehouse zetten we in de zomer van 2018. Twee maanden geleden zijn we echt live gegaan bij onze nieuwe logistieke partij. Met deze koppeling hebben we bewezen dat het mogelijk is met relatief eenvoudige techniek een stabiele tweewegverbinding te maken tussen een ERP-systeem en een warehouse. Ondertussen wordt onze samenwerking steeds intensiever. Wij kijken hoe we kunnen groeien en zijn momentum aan het creëren om iets meer volume te krijgen.’
DNA van UCaaS
‘Ik ken maar weinig mensen die zo pietje-precies zijn als Rogier en dat vraagt hij ook van zijn team. Bij UCaaS wordt jarenlange ervaring en diepgaande kennis van de digitale wereld gecombineerd met een heldere visie, een flinke dosis mensenkennis en keihard werken. Het team is heel doortastend in het vinden van oplossingen, laat je nooit in de steek en rust pas als het af is, dat zit gewoon in het DNA van UCaaS. Schouders ophalen en je doorverwijzen naar de supportdesk? Dat gebeurt hier niet. Hier wordt doorgegaan tot de IT-oplossing je past als een little black dress.’
Nieuwsgierig?
Wil je ook tevreden medewerkers, de nieuwste software en de mobiliteit die bij deze tijd past? Je bent één stap van de oplossing verwijderd. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek via mail of bel naar 0546-200021.