UCaaS’er in de spotlight: Marrick Grijzen
Marrick studeerde ICT- en mediabeheer aan het ROC van Twente. Zijn stageperiode doorliep hij bij UCaaS. Dat bleek – van twee kanten – een blijvertje. Inmiddels is Marrick in vaste dienst bij ons. Marrick aan het woord over UCaaS.
Moderne technologie
Toen ik ICT- en mediabeheer studeerde aan het ROC van Twente, moest ik een stageadres zoeken. Ik kreeg van school een aantal opties gepresenteerd en UCaaS sprong daar wat mij betreft direct uit. De omschrijving van het bedrijf trok me aan, ze werken met moderne technologie van vooral Microsoft en – niet geheel onbelangrijk –, het bedrijf is in de buurt van mijn huis gevestigd. Ik heb contact opgenomen en kon op gesprek komen. Er was direct een klik en ik kon aan de slag. Mijn stageperiode was heel waardevol, en ik had het gevoel dat ik hier heel wat kon leren. Toen Rogier mij een BBL-leerwerkplek aanbood, heb ik die kans dan ook met twee handen aangegrepen. Toen ik mijn opleiding had afgerond, kon ik in vaste dienst komen bij UCaaS als Front Office Employee.
Taart van een tevreden klant
Als ik ’s ochtends binnenkom, installeer ik mijn werkplek en zet ik een kop koffie. Zodra ik achter mijn PC zit, check ik of er mails zijn van de supportafdeling en of er op basis daarvan nieuwe tickets aangemaakt kunnen worden. Verder kijk ik wat er op de planning staat voor de dag. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld Stichting Uitgestelde Kinderfeestjes belangeloos geholpen met de migratie van hun mailsysteem naar Microsoft 365. Dankzij haar ANBI-status kan de stichting goedkoop gebruik maken van Microsoft-licenties, en ik heb de migratie van het oude mailplatform naar Microsoft 365 mogen verzorgen. De medewerkers van de Stichting waren dik tevreden en mijn collega en ik kregen een mooie Uitgestelde Kinderfeestjes-taart. Deze mailmigratie kreeg nog een staartje. Begin dit jaar moesten ook de bestanden gemigreerd worden. Dat betekende dat ik contact moest leggen met de contactpersoon van de stichting om hun wensen te inventariseren. In hun oude omgeving had iedereen toegang tot alle bestanden. Dat is natuurlijk niet heel veilig, dus ik heb een gedegen structuur opgezet, met verschillende gebruikersgroepen. Ik heb een test opgezet en op basis van de feedback hun omgeving ingericht en eind januari is alles overgezet. Ook nu weer tot grote tevredenheid.
Relaxte cultuur en volop kansen
De cultuur hier is heel prettig. Het is niet zo dat Rogier zich gedraagt als ‘de grote baas’ waar iedereen tegenop moet kijken, iedereen is hier gelijkwaardig en de sfeer is heel open en relaxt. Je krijgt hier ook volop kans je verder te ontwikkelen. UCaaS werkt bijvoorbeeld met bepaalde partners, zoals Microsoft en Cisco. Om daarin te groeien kan ik trainingen volgen en certificaten halen. Zo ben ik op dit moment bezig met een zelfstudie Microsoft-security. Zo leer ik steeds weer heel veel bij. Ik ben hier begonnen, als stagiair, met het opnemen van de telefoon. Later kwam daar het klantcontact bij, het regelen van de bestellingen en nu dan ook het doen van migraties. Zo kan Rogier steeds meer dingen bij mij neerleggen. Ik ben hier voorlopig nog niet uitgeleerd.
Meer weten?
Om onze groei bij te benen, zoeken wij bij UCaaS gezinsuitbreiding in de vorm van een servicedeskmedewerker. Heb je vragen over onze groeiplannen, onze vacatures, Office365, Microsoft Teams, Power BI of UCAAS in het algemeen? Aarzel niet, neem gerust contact met ons op via mail of de livechat op onze website, of bel naar 0546-200021. We vertellen je er graag meer over.